Rabu, 26 Mac 2008

Laaa..

semalam aku pergi mengisi minyak disebuah stesen minyak yang berdekatan dengan ofis aku.

pada mulanya aku rasa malas dan hanya mahu mengisi minyak dalam perjalanan aku untuk mengambil bono.. tapi bila aku fikir masa terlalu banyak dibuang untuk menyinggah.. lebih baik aku isi minyak dan membeli rokok sekali.. takdela buang masa.
sesampainya aku distesen minyak aku terpaksa beratur disebabkan terlalu banyak kereta yang mahu mengisi minyak..

"Adeh~ kene beratur la pulak"

aku cukup geram kalau ada yang suka memotong barisan sedangkan dia nampak aku dah beratur dulu.

ayu! berbaju kurung memakai tudung. dengan selambanya dia menghimpit aku untuk membayar minyak depan aku.

tak tahu malu ke minah ni! aku apa lagi terus menghimpit dia semula dan terus membayar minyak aku dikaunter. pergi mampus la perempuan macam ni nampak jerk baik takde sopan langsung!!

seterusnya aku mula melangkah pergi ke "7-eleven". aku memakir kenderaan aku di depan kedai itu. aku perasan ada yang memakir kenderaannya dibelakang kereta ku. pada waktu itu manusia dikereta belakang ku serentak membuka pintu untuk melangkah ke "7-eleven"

Jantung aku bergetar.. apabila manusia itu bertembung mata denganku.

"pergh! cantiknya perempuan ni" dalam hatiku. kalau ikutkan sifat keperempuananku jarang sekali aku menyatakan perempuan lain itu cantik. Bukan aku cemburu tapi hakikatnya kalau tak cantik memang tak cantikla dari pandanganku. dia mengikut langkahku dari belakang menuju kepintu. aku terus pergi kekaunter untuk membeli sekotak rokok.

"perempuan ini juga mahu membeli rokok agaknya" kata hatiku.

"akak bagi saya winston light 14"

"winston light 14 tadela dah habis."

"ok la bagi saya winston merah"

"rm4.90"

"Terima kasih"

terus aku menoleh pada perempuan itu dan mula mengatur langkah.

"akak bagi saya dunhill mentol"

berkerut kening aku dan langkah hampir terhenti, suara siapa yang aku dengar tadi? setahu aku yang dibelakang aku tadi perempuan. punyala lembab kepala otak aku..

rupa-rupanya dia jantan.

"adeh~"

aku terus melangkah menuju ke kereta sambil menjeling kereta yang menhalang keretaku rupanya kawan dalam kereta dia adalah manusia sejenis nya juga. bukan aku tak biasa semua tu tapi jantan tuh sebiji rupa gadis yang rupawan. berbanding kawannya yang sedang menunggu didalam kereta.

"hampeh, baru puji rupanya jantan"

apa la nak jadi dunia ni ..
yang ayu bertudung berbaju kurung tak sopan..
yang cantik rupawan rupanya jantan..
humm..

Tiada ulasan: