Selasa, 6 Mei 2008

Terasa hati ke aku??

aku terasa ke?? aku rasa apa yang aku buat macam mengikut2 orang lain..
kononnya aku neh nak buat sesuatu untuk memperjuangkan tentang apa yang aku perjuangkan..

betul !!~

memang aku perjuangkan tentang apa yang aku ingin perjuangkan..
tapi aku buat sesuatu ,orang lain memang sokong aku dari belakang.. beri pendapat pada aku bagus atau tak sesuatu yang aku lakukan itu. berkesan atau tak sesuatu yang aku lakukan itu..
memang aku tak nafikan memang ada yang sokong kuat terhadap apa yang aku lakukan..
aku juga mengharapkan orang keliling dan orang terdekat yang paling aku percayai memberi sokongan dan memberi idea tentang apa yang aku lakukan.. mungkin aku lakukan tak sebagus apa yang orang lain lakukan ... aku tetap akan teruskan apa yang aku ingin lakukan... tapi aku amat berkecil hati dengan orang yang aku harapkan..

kata atau semangat mungkin jauh dari telinga aku untuk mendengarnya.. mungkin apa yang aku buat bagi dia tak sehati dengannya.. apa yang aku cuba pejuangkan tak sama dengan mentalitinya dan mungkin juga apa yang aku fikirkan tak sama dengan jalannya.. mungkinkah apa yang aku lakukan hanya diletakkan sesuatu itu hanya dibawah tapak kakinya sahaja.. atau mengunyah dan terus membuang sambil merungut kepahitan..

aku ni cemburukan orang yang lain??
yang disokong oleh orang yang aku harapkan ke?
meskikah perasaan cemburu itu hadir dalam rasa hati aku?
kenapa cemburu itu perlu hadir?

aku ikhlas apa yang cuba aku lakukan.. seperti apa yang bono katakan semalam apa yang kita nak buat kita mahukan sokongan dari orang yang kita betul2 harapkan.. aku pun merasakan yang sama.. sokonglah !!~ kalau rasa benda tuh tak betul pun beri idea untuk dia perbaiki.. susah ker? tapi bila orang lain mudah saja dia lakukan, beri sokongan yang tak pernah padam.. tapi kenapa bukan aku? kenapa bukan aku?

aku tahu pasti dia akan berkata lakukan dengan ikhlas tanpa mengharapkan balasan.. betul bukan mengharapkan balasan tapi bila apa yang aku lakukan sesuatu ,semangat itu adalah aset untuk aku terus bergerak .. tapi bila orang yang kita harapkan??
diam..
batu ..
kadangkala tak pernah sokong apa yang dilakukan..
down tak rasa??

lebih pedih kita mengharapkan dia.. tapi sokongan itu tak pernah hadir.. tapi bila kita lihat ..sokongan itu hanya untuk orang lain...terasa hati ke aku??

6 ulasan:

bono berkata...

waaaa..lely...btul..
rasanya ssh nk kategorikan org yg kte arapkan tu n org kte x arapkn..
kekadang kite buta..
kite dpt attention n sokongan dr org yg kte x arapkn,..
tp kite tempis..dan masih tunggu utk org kita harapkn bg kite harapan...kenapa??
tp mmg kecewa ble org yg kta harapkn tu mengdownkan kte..
so...nape nk harap dr manusia...
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Pegang Cahaya berkata...

huk huk betol bono.. lely pun tatau kenapa kita masih nak tunggu pada orang yang kita harapkan.. tapi semangat tuh lebih kuat kalau orang yang kita harapkan tuh beri sokongan pada kita daripada orang yang bukan kita harapkan.. bila dibandingkan dengan kekecewaan lebih pedih lagi kalau orang yang kita harapkan mendownkan kita.. untuk orang yang kita x berapa harapkan kita takkan banyak terasa.. tapi kenapa yer kita perlu rasa ni??

nurul berkata...

rasa ini membuatkan kita lebih sayang pada org tu...wpun kdg2 die melukakan hati...sesungguhnya hidup ni mmg unfair but we still have to face it...and try to let it go...
im not a good adviser but trust me...you will get the best in the future if u give space to ur life n feeling...

Pegang Cahaya berkata...

thanx nu somethin yang bagi lely amat bererti dan harus difikirkan juga.. beri ruang itu pentingkan?? hek hek thanx nu ..=)

Aku berkata...

dear,sering orang berkata kerana sayang dan cinta kita jadi bodoh malah tuli dan kurang peka..keadaan sekiling bukan penting,mata tetap memandang kesatu arah..sayang cekalkan hati kamu..beri sedikit ruang untuk diri kamu,bukan semata-mata untuk dia..jadikan diri kamu betah untuk semua...insyaALLAH dari apa yang pernah ku lalui dulu...dan kini kuputuskan untuk selalu ada untuk semua,sekeliling..dunia dan alam...

KerjaDariRumah berkata...

thanx nina .. kata-katamu satu keindahan yang mampu aku pegangi ia dalam hati.. semoga kekuatan akan membuatkan aku terus bergerak untuk aku terus berjuang .. =)