Khamis, 8 Mei 2008

ranking # 1st??

bosan rasa hari ni.. best kalau lepak kat umah..
ada jugak bono yang nak melayan orang psyco macam aku neh..
waaa benci la...

Dalam hidup aku banyak aku letakkan orang yang special paling atas dalam ranking hidup aku.. tapi sekejap ianya berubah2 dan aku pun tak tau aku letakkan siapa yang paling bawah.. kadang-kadang manusia yang selalu menyakitkan hati aku, aku selalu letakkan dia dalam ranking yang paling atas.. sedangkan apa yang dia buat, setiap masa ada saja yang tak kene..

kadang-kadang orang yang selalu beri aku sesuatu yang tak mungkin aku boleh dapat dari orang yang aku harapkan, aku letakkan dia tah kat mana .. tapi yang pasti aku memang tak reti letakkan seseorang tu ranking yang aku rasa paling rendah dalam hidup aku.. kalau aku benci dia pun, aku akan buangkan dia dari kamus hidup aku dan aku takkan sekali-kali letak kan dia walau dibawah tapak kaki aku.. kiranya aku beranggapan orang yang aku benci tak ada pun tak pe.. yang penting bila aku dah buang dia tak susahkan hidup aku lagi..

tapi aku tak tau manusia-manusia yang aku letakkan mereka dalam ranking hidup aku ni, dimana letaknya aku pada dia pula..

bawah kaki ?
bawah mata ?
belakang bontot?
hak hak supaya dia senang nak dudukkan aku bila kentot! mak oiiii!!~ tolong lah mimpi ngeri.. waaaa!~

Dan apa yang aku rasa, aku tak pernah terfikir mereka itu meletakkan aku ranking yang paling atas... humm kalau dulu mungkin tapi sekang dah tak de lagi kot... aku selalu akan terasa semua ni... sebab aku tau aku bukan sebaik manapun bagi mereka.. aku bukan secantik mana pun bagi mereka dan aku bukan sebijak mana pun bagi mereka.. tapi aku pasti semua manusia tahu mana mereka nak letakkan kawan-kawan mereka.. kekasih mereka , dan family mereka dan aku tahu orang yang mereka benci pun masih ada tempat lagi dalam hidup mereka.. aku sentiasa menganggap aku selalu akan diletakkan diranking yang paling bawah..
aku sangat berharap ,orang yang aku harapkan masih meletakkan aku dalam hatinya...

korang tau tak? dan korang ada rasa tak? kadang-kadang kat myspace, friendster ke apa sekali pun bila kita manage page kite pasti kita akan letak orang yang biasanya ada dalam kepala kita.. kita akan dulukan mereka yang memang ada dalam kepala kita dari orang yang kita akan fikirkan untuk kedua kalinya...

tapi kita sedar tak? kadang-kadang kita ada rasa egonya, kita kata top friends tuh tak penting.. semua tu saja diadakan untuk menghiburkan hati kita sendiri .. tapi biasanya kita akan letak top friends tu orang yang kita rapat, orang yang kita kagumi dan orang yang kita sayangi atau sanjungi.. perasan tak? memang kebanyakannya akan buat macam tuh.. tapi orang yang rasa diri dia ada dalam kepala otak orang yang ada dalam kepala otak dia, tetiba takde kat situ.. rasa-rasanya apa perasaan dia? tapi aku rasa selalunya orang tu akan rasa kecik hati.. even alasan orang yang arrange page tu cakap " ala tapi aku ada letak nama ko dalam blog orang yang aku sayang" hak hak .. yer manusia mahu menjaga hati manusia yang lain .. kadang-kadang ada setengah manusia sanggup menjaga hati orang lain dari menjaga hati sendiri... kadang-kadang benda yang kita tengok sebenarnya nampak jelas siapa yang sebenarnya yang ada dalam hati atau kepala otak mereka.. kenapa la ada ranking macam tu kan... makin banyak manusia akan terasa..

kadang-kadang aku rasa macam TIPIKAL hak hak tapi bagi aku, aku dah malas nak fikir aku nih tipikal ke tropikal ke toping ais krim ke.. aku dah tak pedulik.. aku kalau dah terasa aku memang terasa tapi aku malas nak carik gadoh atau nak bertekak dan jalan akhir aku diamkan aje.. paling teruk pun aku perli atau aku bagi tau dia aku tak suka .. kalau dia nak terima ke tak nak terima tepulang la pada dia.. yang aku tau, aku tau apa yang aku buat, aku tau aku nak fikir apa, aku tau aku nak rasa apa.. kalau boleh aku tak nak libatkan orang lain dan sekaligus menyusahkan hidup orang tu.. aku cuma mahu orang mendengar apa yang aku rasa.. resah, gelisah, kecewa... aku nak dia dengar jerk .. tak tau nak suggest apa, advise apa pun aku tak kesah.. asalkan apa yang terbuku yang dah berbuku-buku dan boleh dibuat perpustakaan dalam hati aku ni tak beratkan rasa hati aku.. aku nak aku bawak hati aku ni dengan rasa yang ringan jerk... baru la aku boleh rasa bebas dan aman..

aku dah serabot sebenarnya ni.. tak tau apa sebenarnya aku fikir.. aku tak tau apa sebenarnya yang aku rasa.. jeles, sakit hati, sakit mata, sakit telinga hish bawak2 kan jerkla besabar yer... aku pun dah bosan duduk kat opis ni tak tau nak buat apa... sigaritas(noe cakap neh tiru ayat dia) aku pun dah nak abis, duit dah tade neh.. pokai habis aku bulan ni... tapi bak kata adam class mate aku kat kolej dulu "korang janganla sangkeng-sangkeng ngan aku lagi".. rindu zaman kolej dulu seronok melayan kenakalan kawan-kawan gila aku yang selalu aku rasakan sampai sekarang ni memang gila.. terima kasih kawan-kawan ku baik kawan yang sekarang, dulu, zaman paleolitik, neolitik pun aku sangat terima kasih dan menghargai kamu semua kerana sudi berkawan dengan aku dan kamu sentiasa berada dalam hati aku..

p/s: nak mintak coding yang boley hidekan top friends sape ada bley mintak tak? =P

3 ulasan:

nurul berkata...

biaselah tu lely, kita wat sume ni coz kdg2 kita cube nk hepi kan org2 disekeliling kita tp kdg2 org2 tu xpun ade inisiatif nk hepikan kita...so ko xyahla jaga ati org yg xjaga ati ko...

ko terlalu byk berkorban...it is about time ko fikir pasal diri ko...

aku dh jumpe ape yang leh wat aku hepi n aku harap ko dpt jugak satu hari nnti....

gud luck

KerjaDariRumah berkata...

waaaa da dapat ke... seronok nyaa... waaa itu la kadang-kadang kesian tuh lebih dari segalanya.. part kesian tuh jadi kelemahan sebenarnya .. tapi lely tengah cuba untuk lakukan yang terbaik dalam waktu ni pun masih berjaga-jaga thanx nu ..

fazleena berkata...

lely darl,
manusia suka menilai benda yang nampak..through visual..sebab tu filem, tv medium yg boleh beri pengaruh besar dan mendalam pada masyarakat dan individu..kadang2 apa yang kita nampak through visual boleh menipu kita..

** saya percaya ranking ada dalam hati. :)

p/s : top frend tu macam filem love, nampak macam BEST tapi biasa-biasa je. :)

fazleens-