Selasa, 20 Mei 2008

Laila's Lounge ada lagu baru yeay!!~

Ahad lepas aku join Tour Plague of Hapiness.. serius letih sangat dengan skakin yang tak berenti .. aku rasa badan aku dah sakit-sakit. excited aku rasa ahad lepas cuma ada beberapa yang aku tak berapa puas hati dengan acara tersebut .. pada awalnya persembahan memang boleh dikatakan berjalan dengan lancar . Aku rasa gig ini berjaya disebabkan ada satu lagi gig yang telah menggunakan tarikh yang sama dan menggunakan band-band yang namanya agak besar dari pandangan aku.. tetapi tak mematahkan semangat mereka-mereka yang menganjurkan Tour ini.. setibanya di annexe dalam pukul 11.30 pagi aku berjumpa andy Inspire untuk bebincang serba sedikit tugas yang aku perlu lakukan sebelum gig ini bermula..

Aku rasa sangat seronok bila berjumpa dengan geng-geng dari JB.. sangat meriah , natalie, azmi dedey, danish, bai, wandi, nyzam, kell, yusri, geng k.i.t.a dan ramai lagi yang tak tersebut oleh aku.. sorry kalau tak sebut.. aku sangat teruja gila punya happy tak terkata.. tujuan aku datang gig ni pun nak merasakan keseronokan bersama kawan-kawan yang aku gambarkan sebelum ini.. dan satu lagi aku memang nak tengok band Laila's Lounge yang memang aku sangat-sangat minat.. hek hek =P

okep berpindah cerita pula.. gig berjalan seperti biasa.. aku jaga tiket dan berbagai kerenah manusia yang aku jumpa.. bila dah jaga tiket biasa la ada yang nak murah, duit tak cukup tukar sampai kene pinjam dengan orang lain.. adeh aku pinjam tak sempat nak pulangkan pada mereka, budak ribut design and chal.. kalau baca aku punya blog tolong carik aku sebab aku pegang duit yang korang pinjam hari tuh so sorry sebab aku carik korang lepas gig korang dah balik. adeh .. sampai satu keadaan tuh datang seorang seniwati Mariani ..???? aku terkejut sebab dia ada kat gig plague .. eh kenapa dia datang sini ?? rupanya cari anak dia lia mariani sebab dia cakap dia datang gig mintak dengan dia tapi dia call anak dia ke tah cucu dia tak angkat.. haaa da pelik aku siap mintak andy inform dia kat dalam tapi still tade jugak.. rupanya anak dia pergi gig kat MCPA .. hak hak lawak jugak hari tuh ... macam-macam benda berlaku ...

so dalam keadaan yang agak sibuk aku lepak sambil melayan perasaan.. jaga tiket sebenarnya bukanlah perkara mudah dan bukanlah satu keseronokan.. biasala bila dah jaga tiket aku kene duduk kat kaunter tanpa dapat join mana-mana band perform kat stage.. waaa bosan dengan kerenah manusia yang tah hape-hape bila kite tengok .. bila tak dapat tiket murah mulalah dia nak buat perangai.. pernah berlaku pada aku, terjadi kat penang .. mintak RM 10 perperson kalau aku tak nak amek dia tetap nak masuk tanpa bayaran..(taksub gila budak ni dengan band hek hek) dengan muka bengang aku pergi la jumpa nas mintak permission biar budak2 tu masuk dengan bayaran RM 10 .. tapi kira ok la dengan sikap mereka walaupun agak kasar dan tak bersopan aku hormat dengan cara mereka sekurang-kurangnya mereka mahu juga bayar untuk masuk gig.. dari mereka yang kononnya support muzik tapi masuk gig selagi boleh nak masuk freee..(haa tekena batang hidung sendiri) =P cuma rugi la sebab kalau sorang tak apa ni dah dekat 7 orang .. hish .. pening juga aku .. satu hal aku memang kene jaga duit tiket tu .. semua atas tanggungjawap aku ... kalau hilang dah tentu2 aku yang kene ganti so aku terpaksa guna akal dengan inisiatif yang tak membebankan aku ...

Dan sampai la waktu yang aku memang tunggu sangat-sangat Laila's Lounge akan perform.. lalu tak sabar nak tengok gelagat ameer .. toya bawak peminat cilik Laila's Lounge perghh seronok gile siap hafal lagu mawar khayalan.. diberitakan pada aku andy kata " okep lely dah boleh tutup kaunter" yeay!!~ gile best la tapi aku memang seronok kebanyakan gig takkan boley tutup kaunter sampai gig habis... gig ni jerk aku rasa boley tutup kaunter cepat.. andy pun tak kesah sebab dia tahu aku memang minat Laila's Lounge.. hek hek thanx so much andy kerana memahami... =P

Cuma dalam keadaan ini aku tak berapa suka bila drumm kat bawahh... ??? apesal kat bawah ?? kenapa drg tak pk betapa susah nak manage sound kalau drum kat bawah.. satu yang aku rasakan pasti ada yang berkecil hati ... satu lagi aku tak puas hati kenapa lailas lounge main 3 lagu jerk?? huk huk seday laaa excited nih .. tapi mereka perform lagu baru .. siyes aku suka gila.. lagu baru memang touch ... aku tak ingat lagu tu tajuk apa.. aku kalau 1st time aku suka... aku memang suka la lagu tuh ... mean lagu tuh mesti ada something.. meremang bulu roma aku ... rasa nak suruh dia main balik lagu tuh... kat bawah ni aku akan attachkan you tube song terbaru dari Laila's Lounge.. dan aku dapat tau ... ameer menangis sebab laila's lounge main 3 song jer.. huk huk seday nee...


selepas aku menyerap masuk lagu2 terbaru dari Laila's Lounge aku sudah bersedia dengan kekuatan fizikal dan mental waaaa skakin time.. yeah semua geng-geng skakin dah bersedia .. terharu .. aku memang nanti kan saat ini ... dalam kesamaran dengan iringan lagu ska dengan bahang panas manusia mula terasa aku nampak kelibat Hishamudin Rais dalam gig tu.. waaa ... kenapa yer? dan gig itu berakhir dengan setiap wajah melemparkan senyuman penat .. adeh !!~ =P





Laila's Lounge at Jamming Session -Untitled new song
(serius best)

3 ulasan:

Aku berkata...

lely syg nina dgr laila nk wat tour kan kan...jgn lupa nina :p

Pegang Cahaya berkata...

nina dear, laila tour lambat lagi, tak sure bila... dia ada involve KAMI tour jerk buat masa neh ... hek hek tak pernah lupa nina harap nina pun begitu jugak... =D

Sang Perwira berkata...

Hey there. i think i remember this time. when my grnadmom cri i msa tu. hehe, ni gig time dkt mna? dkt annaxe ya? haha. :D

btw, im her adopted grndchild :D Lea Jamal as well.

gila terkejut jgk trbaca entry ni, thn ada psl nenek i.

hey, just to say hello anyway. thx sbb tulis entry psl nenek sy ni. hehe. :D

check out my blog, add me up at Myspace ok?

Bye! :D