Jumaat, 29 Februari 2008

Oh Tuhan Ku yang Esa

malam berselebung kepiluan
mentari menyinar suram
apakah tiada suara gembira?
apakah tiada keindahan tecipta didada setiap manusia?
melihat kepedihan ..
melihat penindasan ..
melihat kesengsaraan..
aku menjadi resah..
tiadakah rasa belas..
manusia-manusia kejam..
yang terlalu ghairah menjadikan manusia lain sebagai boneka..
menjadikan benda bernyawa sebagai alat permainan..
jariku menggeletar..
mataku berpinar ..
Oh Tuhan yang Esa
benarkah zaman ini hampir akhirnya..
aku tak mampu melihat penderitaan yang terlalu sakit..
pedih ..
Oh Tuhan yang Esa..
bilakah mampu aku membantu ..
menolak segala yang menghiris hatiku ..
Semoga engkau memberi petunjuk padaku ..
agar aku mampu melakukan sesuatu...








3 ulasan:

Salafi Newbie berkata...

semua tidak akan berhenti
selagi manusia tidak bertukar asal
dari hewan kepada insan
dari setan kepada Tuhan...

p/s: satu hari kita semua akan terseru menjadi Soldadu Tuhan... Bersiaplah...

fazleena berkata...

Sayang..

lagukan pesan damai
walau langit tekak kering
walau jasad terapung longlai
walau hati di cekik
walau mata dikorek
walau hati berkecai..

lagukan sayang..
jangan pernah berhenti...
jangan!!

Aku berkata...

kemanusian semakin tipis,
keghairahan menjadi binatang meronta dalam diri..
dan hari ini menangis seorang pelapis melihat asal ditelan perang ciptaan serupa manusia..

sedih!!berteriak!!makin sayup,nafas hilang..sebelum mengucap..