Rabu, 9 April 2008

bila aku fikirkan

bila aku fikirkan waktu ini ..
aku rasa sangat bertuah kerana aku tidak dijanjikan dengan manisnya kata
tidak juga memberikan aku harapan yang segunung tingginya
aku tak terima rasa indah yang boleh layangkan diri sehingga aku ingin terbang.
aku hanya diberikan satu ilmu dan melatih diriku berfikir sendiri apa yang harus berlaku dalam hidup ini.
satu hidup yang aku rasakan sedang-sedang saja.
rasa indah itu lahir dari pemikiran.
aku terima satu ungkapan walau tak seindah mana.
kau laksana puteri dari kayangan.
ingin aku gapai bintang jadikan permata hati.
ingin aku renang lautan api.
aku tak dijanjikan kata manis dan harapan seindah itu.
bila aku hayati ungkapan dan perbuatan.
memberi aku teguh dan tabah dalam menjadikan rasa susah sebagai ciptaan yang sangat bahagia walau sedikit.
bila mana kata-kata ini aku berharap
dia ikhlas ..
ikhlas dalam menerima hati dan mampu memberi kebahagiaan walaupun tidak ketara nyatanya..
aku bukan perempuan biasa menerima rasa bahagia yang dimiliki seperti perempuan lain.
terima kasih aku ucapkan ..
jika dibandingkan dengan satu harapan yang akhirnya meranap dan meluluhkan hati yang mulanya bahagia.
sekurang2nya kau memberi aku rasa kesederhanaan
dan memberi aku rasa indah yang paling bahagia untuk dinikmati rasa itu sedikit demi sedikit
agar aku mengerti makna hidup sebenar..

Tiada ulasan: