Rabu, 11 Jun 2008

Malam..

Malam ..
kau kelihatan suram dini hari...
tiada bintang untuk aku capai ..
tiada bulan untuk aku berbisik indah..
tiada cahaya untuk menari-nari..
malam..
kenapa mesti kau suram..
apa lagi untuk aku capai ..
dengan siapa lagi untuk aku berbisik indah..
mana ruang untuk aku menari-nari ...
malam..
malam ini kurasakan suram..
seperti suram kau dini hari..
tak tercapai bintang-bintang malam ..
tak belagu dengan bisikan bulan..
tak menari aku dengan ruang cahaya yang mengirimkan aku rasa gembira..

:kuatkan hatimu sekuat batu diombak besar,,terhempas laut tetap bertahan...:

1 ulasan:

norhi's tia berkata...

malam itu indah,
tenang berteleku bersama malam,
suria itu juga mendamaikan,
kalut pergi bersama cahaya,
namun...
runsing itu tetap pegun,
bersama malam mahupun suria.